woensdag 9 januari 2013

Jos' tissueboxcover

Hehe, dan is toch eindelijk mijn zakdoekdooshoes ook af!
Ik heb een tissuedoos van de Hema gekocht en daarvoor moest ik de opening wat aanpassen.
Kathleen vroeg in haar post om wat hulp met het overnemen van het patroon op de stof, dus tussendoor al even wat foto's gemaakt voor haar om uit te leggen hoe je de puntjes netjes op elkaar krijgt op Facebook. Je kunt het middels spelden doen, waarbij je ervoor zorgt dat de spelden (met de gele knop) op elkaar komen te liggen en je over de blauwe lijn kunt stikken tot de speld met de rode knop:

Of je doet het met heel kleine knipjes in de stof waarbij je de knipjes op elkaar legt:
Ik heb het mezelf wel wat moeilijk gemaakt, door een heel dun stofje te gebruiken....Ik wilde de box namelijk cadeau geven aan een collega waarvoor ik eerder al dit tasje had gemaakt. Zij heeft die stoffencombinatie zelf uitgekozen, dus ik kan er wel vanuit gaan dat ze deze combi ook leuk vindt en heb dezelfde stofjes gebruikt.
Netjes de stappen in het boek doorlopen en voilá, klaar! Ik had eigenlijk nog nooit biaisband gebruikt zo, maar moet zeggen dat het prima ging zo met de beschrijving. Vooral goed strijken van tevoren, dat helpt enorm!
Ik denk dat ik er toch nog wel een keertje eentje ga maken. Het recept is snel te maken en heb ik allemaal geweldige stofjes voorbij zien komen hier....


6 opmerkingen:

  1. Fijn dat je collega er zo blij mee was!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om dezelfde stoffen als die van de tas te gebruiken. Chique hoes is het geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schoon gedaan. En ik ben ineens is op facebook gaan piepen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waw Jos, jouw zakdoekdooshoes is een hele sjieke geworden!! Wat een mooie stof!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!