donderdag 31 januari 2013

Net op tijd!

Zo, dat was nipt! Ik wou dit zwemzakje eigenlijk al 2 weken geleden klaar hebben, zodat ik het kon meenemen naar de Gentse bibberduik. Maar toen ging die bibberduik niet door, wegens - de ironie - te koud. En dus stelde ik het uit. En toen was het ineens al 30 januari...

Recept 16

Voor deze zwemzak gebruikte ik wat ik in huis had. Het gele katoen gebruikte ik ook al voor de zakdoekdozenhoes. De roze tulpen, daarvan had ik eens een restje gekocht.

Ik maakte het zakje vooraan iets groter door aan beide zijden een plooitje toe te voegen. Pas achteraf besefte ik dat ik dat beter op dezelfde manier als de onderkant van de tas had gedaan. Maar kom, het werkt.

Recept 16

Bij het maken van dit zakje raakte ik trouwens een beetje verward bij stap 14. Er staat om de hele rand te doorstikken, langs de flapjes en de rits. Om de een of andere reden dacht ik dat dit langs de rits moest, en dus stikte ik langs de flapjes eerst verticaal. Maar dan kom je in de problemen bij het omstrijken van het onderste deel. Bleek dat ik er weer te veel achter zocht en je gewoon horizontaal over het volledige deel moet stikken, over de flapjes en over de rits. Dat zal me leren, er zo krappe deadlines op na te houden ;-)

Bij gebrek aan koord gebruikte ik lint. Gerecycleerd lint zelfs. 't Kwam mee met de fleece dekentjes van Nounours die je met zegeltjes kon sparen in de Delhaize.

Recept 16

Nestelogen had ik ook niet liggen, dus ik gebruikte ook lusjes. Schitterend idee, gelezen op deze blog.

Recept 16

En de voering? Dat komt van een gratis ING-"kaweetje" (een regenjasje, dus) dat ik ooit op de Gentse feesten kreeg.

Recept 16

En zo is dit zwemzakje klaar voor gebruik. Twee zwembaden in een straal van 1 kilometer. Aan opties dus geen gebrek. Nu nog die schop onder mijn kont, en we zijn weer vertrokken!

Recept 16
  • Gele katoen: De Stoffenkamer
  • Roze tulpen: Summersault by Erin McMorris bij Vermiljoenshop
  • fluo-oranje waterdichte voering: ING-regenjasje
  • Koord: verpakkingslint Nounours dekentjes
  • Rits: Veritas
Pssst... Eigenlijk moet ik mijn keergat nog dichtnaaien... Maar dat houden we lekker stil hé?

4 opmerkingen:

  1. ssttt...we zeggen niks hoor!
    Leuk hoe je zo allemaal dingen bij elkaar gesprokkeld hebt om een fris tasje te maken. Leuk ook dat je wat meer ruimte in het zakje verwerkt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vrolijke zwemtas! Hiermee zal met veel plezier naar het strand of naar het zwembad worden gegaan:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mevrouw ,

    kan ik ergens het patroon of de maten krijgen .
    Vind het zo leuk voor mijn kleinkinderen

    bedankt op voorhand

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!