vrijdag 15 maart 2013

Recept 17: heen-en-weerboekje

Recept 17 was mijn allereerste projectje uit het boek. Ik had het nodig voor het heen-en-weerboekje van mijn zoontje. Anders moest dat ventje met een Bosto-rijstkaftje rondlopen, 't zou geen zicht geweest zijn.


Het was de eerste keer dat ik voor de combinatie van Michael Miller en gele katoen koos (en ik koos er later opnieuw voor, voor recept 16). Al vind ik het wel jammer dat het binnenste stofje helemaal niet zichtbaar is. Zelfs op de foto's moet je al heel hard gaan zoeken.

heen-en-weerboekje

Zoals wel vaker gebeurt, begon ik op een veel te laat uur aan dit kaftje. En dus deed ik iets verkeerd met de maten. Ik weet niet precies wat, maar plots had ik een flap hangen.

Recept 17

Ik stopte ook het elastiekje aan de verkeerde kant. 't Zat vooraan, en je moest het naar achteren doen om het boekje dicht te houden. Klinkt nog altijd logisch als ik het zo beschrijf, maar toch bleek dat een handeling te zijn die tegen onze natuur ingaat.  't Was manlief die me erop wees. Dus begon ik erop te letten. En inderdaad, wanneer mensen het boekje probeerden open te slaan, zaten ze altijd eventjes vast. Dus heb ik 't elastiekje maar verplaatst. En dat was eigenlijk maar best ook, want ik had het te lang gemaakt en 't zat te los naar mijn goesting. Nu staat 't tenminste strak.

Mijn extraatjes
  • Ik voegde er nog een bladwijzertje aan toe. Een gerecycleerd verpakkingslintje. Ook heel populair bij de katten, trouwens.
  • Recept 17
  • Ik flockte mijn zoontjes naam er nog op. In 't fluogroen (al is de foto iets te donker om die fluo te laten uitkomen).
  • Recept 17

Mijn tips
  • Leg je boekje nog 's open op je patroon, voor je de stof begint te knippen. Zo kan je zien of je geen rare flappen bijgetekend hebt
  • Laat dat elastiekje maar wat spannen, het rekt sowieso nog een beetje uit bij gebruik
Heen-en-weerboekje 

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk om een boekje zo helemaal zelf te maken! En dank voor de tips en zo'n lintje erbij is ook handig ja.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!