maandag 20 mei 2013

Hoes voor tissuedoos, recept 16

Goedemiddag allemaal, leuk dat ook ik vanaf nu mijn bijdrage kan leveren aan dit blog. Ik ben Marlieke, 31 jaar en moeder van een hele lieve dochter. Al heel wat jaren actief in blogland, maar tot nu toe eigenlijk alleen met scrapcreaties. Nog niet zo lang geleden kocht ik een naaimachine en twee weken geleden ben ik ermee aan de slag gegaan. Eigenlijk heb ik altijd een hekel gehad aan werken met naald en draad, maar oh wat heb ik nu veel plezier in naaien! Ik vind het echt geweldig. Er staan tot nu toe al 4 genaaide creaties op mijn eigen blog. Het eerste recept wat ik uit het boek "Zo geknipt" gemaakt heb, was de hoes voor de tissuedoos. Zo leuk! Dit is het resultaat:



Ik heb gebruik gemaakt van hetzelfde stofje, maar in twee kleuren.
Nadat ik het patroon had overgenomen, vond ik het lastig om het goed op mijn stof te krijgen. Ik heb daarom de maten opgemeten en m.b.v. een liniaal zelf op het stof getekend. Dat ging in dit geval makkelijk, omdat het eenvoudige vormen waren.

Na het stikken van de randjes, kwam ik erachter dat ik iets fout had gedaan: er zaten namelijk nog drie spelden in mijn stof, maar die konden er niet meer uit omdat overal alles dichtgenaaid was, oeps. Beginnersfoutje zullen we maar zeggen he.

De beschrijving voor het plaatsen van het biaisband had ik heel vaak gelezen, maar ik kreeg geen goed beeld van wat ik moest doen. Maar met wat instructies van mijn moeder (die precies de stappen uit het boek volgde en ze op mijn overbracht) is het uiteindelijk toch gelukt. Een klein schoonheidsfoutje zit er nog wel in, maar ik ben trots op het resultaat!

7 opmerkingen:

  1. Welkom hier op het blog en welkom in naaimachineland Marlieke! Pas maar op, je hebt er zo een verslaving bij!

    Wat een mooie projecten heb je al gemaakt, er zullen er vast meer volgen. Fijn dat je je moeder bij de hand hebt en anders gewoon hier je vragen stellen of op de Facebookgroep!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor! Als je even googlet, kun je ook veel tips vinden om biaisband aan te brengen. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi resultaat en zeer knap gedaan, zeker als het een van je eerste projecten is. Heel veel plezier met je naaimachine toegewenst, maar dat gaat wel lukken zo te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lol..... het verhaal met de speldjes die bleven zitten, dat is heel herkenbaar:) Maar die hoesjes zijn super mooi!! Niemand die iets merkt;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha gelukkig dat ik niet de enige ben ;-)
      Ik heb de speldjes er uiteindelijk overigens wel uitgehaald hoor.

      Verwijderen
  5. Bedankt voor jullie leuke reacties! Leuk om te lezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zijn prachtige hoesjes geworden hoor! En ervaring leert, en met een beetje hulp kom je er van zelf! Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!