donderdag 15 januari 2015

Naaien met de dochter

Gisterenavond kwam mijn dochter naar beneden met de vraag Mama ik zou graag iets naaien maar niet te moeilijk.
Een tasje of zo. Ok geen probleem de tas die ik gisteren maakte moet zeker doenbaar zijn voor jou en toevallig heb ik hier 2 leuke lapjes met een hart erop. Dus gisterenavond de voorbereidingen gedaan. Het knipwerk en de versteviging erop strijken. Deze namiddag terwijl manlief naar de cross kijkt hebben we dan mijn oude naaimachine terug van stal gehaald .
 stap per stap hebben we samen de tas gemaakt.
Soms eens met gegiechel want dat is nu eenmaal iets dat een tiener doet . Maar het werd een fijn naai moment met mijn dochter. En alles verliep heel goed. O ja en het tornmesje heeft ze ook leren kennen en ze vond dat niet zo leuk maar als het niet goed is moet het los.
En beter goed aanleren dan maar half vind ik
Dochter in actie


En mogen we jullie met trots onze tasjes tonen.En trots is ze wel want ze is nu naar Oma om haar tasje te gaan tonen.
 Recept 4: het opvouwbaar tasje of wel zoals in het boek beschreven driehoeksverhouding

Dit tasje is door mijn dochter gemaakt

stofjes : Action
patroon : zo geknipt 2

Dit is het mijn tasje
Ik persoonlijk vind dat van vrijdag leuker maar deze zal ook wel gebruikt worden hoor

stofjes : Action
patroon : zo geknipt 2
En nu ga ik nog iets maken voor  My Secret Valentine Swap
Jullie kennen de groep swapper de swap toch?






4 opmerkingen:

  1. Waterspuit om te lezen. Zo ben ik ook eens naar mijn moeder gestapt en was er een beginnetje met naaien gemaakt. Knap resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om dat samen te doen. Ze zijn goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!