woensdag 11 februari 2015

Tipsy groot en klein

Wat een idee,
totaal revolutionair!
echt ideaal!
Wie had het ooit kunnen bedenken...

Goed dat die dames van Zo Geknipt het ritstasje eens over een andere boeg gooien.
Die schuine rits, zo slim gezien.
Het recept vond ik heel duidelijk uitgelegd,
en één tasje was toch op een klein uurtje helemaal klaar (nog nooit zo snel iets gemaakt met de naaimachine)

De eerste, was ook direct de grootste.
Ik ging voor de toilettas. Er werd een soort van deadline opgesteld...
Namelijk nu zondag.
Want... ik wilde een nieuwe toilettas om mee te nemen op de aangekondigde skivakantie ( nog 4 dagen voor vertrek)
Dus ik moest er echt deze week eens aan beginnen.
De patroononderdelen had ik al uit papier geknipt ( klaar om in mijn patronenmap te verdwijnen)
en het stof had ik ook al uitgekozen.
De toilettas ging ik voorzien met een geplastificeerde binnenkant ( waterproof!)
Alle onderdelen geknipt, en hup.
Maareuh...

het gevloek ontbrak zeker niet. Die vervloekte plastiek, het was weer eens een slim idee van mezelf.
Ik heb verschillende keren gedacht dat mijn machineke het niet geen halen, door al die lagen.
gezucht, gevloek, nog dieper gezucht, 'ma allee' geroep en getier, even een moment van overgave,...

Maar toch, op een uurtje tijd was ie klaar.
Helemaal, en voorzien van een labeltje. Op aanraden van een aantal deelnemers van de sew along, voorzag ik 2 treklusjes aan de rits.
Enkel de biaisband heb ik achterwege gelaten (dat arme machineke, dat ging ik hem echt niet meer aandoen)
En ik ben er zeer fier op! ik vind het een heel leuk tasje, en die gaat zeker mee op skiverlof.







Het kon natuurlijk niet bij één tasje blijven.
Het recept schrijft namelijk 2 formaten voor,
dus 2 formaten zullen we maken.
Ook hier liet ik de biaisband achterwege ( ik geef het eerlijk toe, ik kan er niet mee overweg)






Wat een schattige tasjes zijn het toch!

Zo gemakkelijk gemaakt.
Deze patronen gaan zeker weten nog vaak gebruikt worden in de toekomst

Grtjs

4 opmerkingen:

  1. Geplastificeerde binnenkant is dus niet zo'n goede optie... Weten we dat ook.... Ik gebruik ook wel eens regenjassenstof als voering, dat is eenvoudiger te naaien...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige uitvoeringen! Vooral de grote, erg mooi!
    Mijn stofjes liggen ook klaar, maar heb niet de juiste vlieseline en "lijm" die bij de benodigdheden staan. Zijn wel,noodzakelijk denk ik? Mijn uitvoering zal ook zonder biaisband worden, want ook mijn hobby is het gebruik van dat spul niet... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb simpelweg vlieseline gebruikt die ik in huis had, en een busje transparante alles lijm :)

      Verwijderen
  3. Heel mooi gedaan :-)! En veel plezier op ski verlof ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!