vrijdag 17 april 2015

Voor Appels en Peren door Inspinration

Ook ik naaide deze maand weer mee. Het appel en peren shirt was zelfs een van de belangrijkste redenen waarom ik het boek kocht. Het boek raad aan niet te veel met stoffen te spelen als je geen nadruk wil leggen op je breedte, dat advies volgende ik dus op, breedte genoeg van mezelf.


Om het geheel toch een beetje een eigen draai te geven voegde ik wel een extra contrasterende streep toe bij de hals (het idee kreeg ik hier). Voor de breedte van de streep koos ik voor dezelfde breedte als die van de taille band. Door dit detail leek het me beter de bovenste knopen te laten vallen.



De knopen op de tailleband zijn kleine goedkope knoopjes uit mijn voorraad die ik overtrok met de fuchsia stof. Ik wilde geen zichtbaar patroon op de knopen, dus deed ik de achterkant van de stof buiten.



Beide stoffen zijn van Lillestof en dus geen Punto di Roma, toch vind ik dat de wat zwaardere Lillestoff ook prima werkt voor dit shirt. De volgende keer maak ik echter wel de hals wat minder breed. Nu gaapt het shirt een beetje als ik mijn armen voor mijn lichaam heb (als ik type bijvoorbeeld).


Neem ook gerust een kijkje op mijn blog.

5 opmerkingen:

  1. Wat is ie leuk geworden!!! Mooie twist heb je eraan gegeven door zo te spelen met de kleuren. Dank voor de inspiratie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie combinatie! Net als jou kocht ik het boek omwille van dit shrit, maar ben er nog steeds niet in geslaagd hem in elkaar te zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk die eigen touch! Mooie uitvoering!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!