maandag 1 juni 2015

Fransbroodzak en een minitripper staan in Juni centraal

Deze maand staan de Fransbroodzak (Project 3) en de minitripper (Project 18) centraal.
De sac a pain is handig op vakantie om je stokbrood erin te bewaren, en de bakkers zullen hun ogen uitkijken als je hun stokbrood in de mooie zak stopt haha! Of tijdens een gezellige picknick tijdens het mooie weer (wat er aan schijnt te komen!!), want ook de Nederlandse formaat stokbroden past erin.

Ik maakte voor deze maand de fransbroodzak, zo'n zak gebruiken we altijd al op vakantie, ook ooit zelfgemaakt, en deze kan die mooi vervangen! Voor de minitripper ontbrak het mij nu aan voldoende tijd, maar het lijkt me een leuke en uitdagend project en ben heel benieuwd wie van jullie zich aan dit project heeft of gaat wagen. Graag hoor ik daar jullie ervaringen over!

Enfin, mijn broodzak...
Ik koos voor een stofje van Soft Cactus, deze had ik op de Stoffenspektakel bij Stoffendienst gekocht. Er was alleen een kleine maar.... Het is een coupon van 50 cm en doordat ik de print in de lengte wilde gebruiken had ik niet genoeg aan de stof wilde ik de originele versie maken. Dan had ik 70 cm nodig. Maar omdat we vooral stokbroden op vakantie kopen, de Franse stokbroden zijn toch wat kleiner....en de zak toch in de kamper ligt heb ik er voor gekozen om gewoon de 50 cm te gebruiken als maat. De binnenzak ook aangepast, en deze kon gezien de print wel in de breedte op het stof.
Wat een mooie stoffen en prints zijn dat toch van deze Belgische dame die Soft Cactus ontwerpt en laat drukken en ook de serie van dit voorjaar is weer helemaal geweldig! Helemaal verliefd op haar stofjes (net als vele van jullie!)

Eenmaal de patronen en afmetingen klaar...zit de zak in een uurtje inelkaar! Ik heb de onderrand heel smal doorgestikt omdat ik de max lengte nu wilde houden. Het koortje deed ik er dubbel doorheen.


Een snel klaar project en volgens mij ook leuk als kadozak voor langwerpige kado's als een fles wijn of anders soort lekker spul!
En wat ga jij er van maken?

Groetjes Tialda

Gestrikt by Tialda

3 opmerkingen:

  1. Oh shame on me dat ik wederom afhaakte bij de sew along. Ik ga deze zomer een inhaalslag maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig dat inkorten, dan maar wat kortere stokbroden, maar het stofje maximaal benut ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik de tijd vindt, ga ik een nieuw koffertje maken voor de klaspop van mijn dochter, die af en toe eens een weekend mag gaan logeren bij de kindjes. :)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!