zondag 1 mei 2016

Opvouwbaar tasje

Opvouwbaar tasje.

Gisteren toch nog een gaatje kunnen vinden om een tasje te maken. Eén van mijn cursisten (ik geef naailes) had een opvouwbaar aardbeientasje gemaakt en die vond ik erg leuk. Ik zag later op Facebook bij Zo geknipt! Sew along dat ze er ook één hadden gevonden op Pinterest aardbeientasje
Dat werd mijn voorbeeld, ik heb wel mijn eigen draai eraan gegeven zoals ik altijd wel doe.
Ik moet wel zeggen dat het spreekwoord haastige spoed is zelden goed wel van toepassing was.

Ik heb het tasje van stofjes in aardbeien kleuren gemaakt, ik heb altijd katoentjes op voorraad liggen voor mijn workshops dus dat kwam mooi uit.

Eerst heb ik de hoekjes gemaakt en erop gezet.
  
Aan de binnenkant heb ik Engelse naden gemaakt.




Ik dacht even dat het te dik werd in de hoek maar dat viel mee.

De hengsels heb ik dit keer omgestreken en doorgestikt.

In de bovenkant van de tas heb een grote zoom genaaid en daar tussen de hengels.

Daarna heb ik de hengels naar boven gevouwen en vast genaaid.

Je ziet hier dat ik wat haast kreeg want één van de hengsels zat gedraaid :-(
Weer los gehaald en weer vastgenaaid.
En dan denk je bijna klaar te zijn blijk ik mijn hengsel aan de verkeerde kant van de speld te hebben genaaid en zit nu dus ongelijk.


Na alle foutjes te hebben opgelost heb ik een lintje er door geregen om het geheel af te maken.
Ik heb een kraal achter de stopper geplaatst zodat de stopper er niet afglijdt.
En klaar is mijn vrolijke tasje.






Groetjes Annette





4 opmerkingen:

Leuk dat je een berichtje achterlaat!